Що можна зробити компресором
Як зробити компресор із холодильника своїми руками
Компресор - це багатофункціональний пристрій, який може бути використаний для різних повсякденних потреб, таких як підкачування автомобільних шин, фарбування тощо. Але через дорожнечу заводських моделей багато господарів замислюються про самостійне складання такого агрегату. Найпоширеніший варіант для створення компресора своїми руками – використання холодильника.
Переваги заводського та саморобного пристрою
Перед самостійним виробництвом повітряного компресора з холодильника необхідно порівняти його із звичайним заводським зразком. Це допоможе ухвалити правильне рішення.
Заводські та саморобні пристрої мають такі відмінності:
- У заводському апараті є електричний двигун, який безпосередньо через ремені крутить елементи коробки, на відміну саморобного зразка, що складається тільки з двигуна і коробки без ременів.
- У заводській моделі вже включені та встановлені всі додаткові «гаджети» та деталі, такі як фільтри, автоматична система регулювання та скидання тиску. При самостійному складанні всі елементи доводиться встановлювати самотужки з урахуванням особливостей конструкції.
- Хоча більшість усіх апаратів заводського виробництва мають автоматичну систему регулювання тиску, у бюджетних моделях вона відсутня. Таким чином, подібні пристрої необхідно вимикати самостійно і постійно стежити за часом. Роблячи компресор самостійно, можна встановити захисне реле, яке вимикатиме двигун при його перегріві.
- Деякі апарати не мають ніякого мастила. Здебільшого це також дешеві моделі.Через це вони не мають достатньої потужності мотора, зате відсутні будь-які вихлопи. Це важливо при використанні компресора з метою фарбування. Іноді пристрій для упорскування фарби дуже погано переносить будь-які домішки та добавки у фарбі. А вони будуть, якщо мотор надто змащений. Також потрібно звертати увагу на масло, яким змащується двигун: синтетика, напівсинтетика або мінералка.
- Головна перевага саморобного пристрою – це тиша у його роботі. Особливо якщо надіти всі трубки правильно та герметично. Якщо говорити про заводські компресори, то вони більш галасливі, тому використовувати їх можна тільки поза домом.
- Вартість самостійного складання буде дуже низька, оскільки всі деталі можна взяти зі старого холодильника та іншої техніки, а решта елементів регулювання коштуватимуть максимум 1000 рублів. Заводський компресор обійдеться у велику суму. Все, звичайно, залежить від моделі, але навіть найдешевша коштуватиме в кілька разів дорожче за саморобну.
- У придбаний агрегат неможливо внести коригування. Наприклад, якщо насос не має достатньої потужності, його можна використовувати тільки для підкачування автомобільних шин. Для інших цілей на кшталт фарбування він не підійде. З іншого боку, саморобні моделі можна обладнати додатковими деталями, наприклад, ресивером, за рахунок якого потужність апарату буде велика.
- Заводський агрегат є закінченим пристроєм, тому будь-які втручання у його роботу неприпустимі. Із саморобною конструкцією можна імпровізувати. Доповнювати її, виводити певні деталі назовні або ховати їх у коробці. Зверху можна вмонтувати ручку транспортування.
- Саморобний пристрій можна обладнати додатковим вентилятором із зовнішнього боку для охолодження конструкції.
Обмеження у роботі моторів
Не всі двигуни холодильників можуть працювати в однакових умовах. Деякі з них мають обмеження в експлуатації.
Можна виділити кілька режимів роботи:
- нормальний - від 16 до 32 градусів;
- тропічний - від 18 до 43 градусів;
- субнормальний - від 10 до 32 градусів;
- субтропічний - від 18 до 38 градусів.
Але, незважаючи на це, трапляються і комбіновані режими, які включають кілька діапазонів експлуатації.
Таким чином, саморобні пристрої є набагато простіше і ефективніше заводських, зокрема, для роботи з повітрям.
Демонтажні роботи з холодильником
Для того, щоб скрафтити міні-компресор своїми руками, необхідно підготуватися до роботи. Для початку потрібно зняти компресор безпосередньо з холодильника. Це початковий етап. Він розташований у задній частині холодильника знизу. Щоб його зняти, слід підготувати набір основних інструментів: плоскогубці, набір ключів та викрутки (фігурну та звичайну).
На самому компресорі є дві трубки, які з'єднуються із системою охолодження холодильника. Їх необхідно відкусити за допомогою кусачок чи плоскогубців. Відпилювати їх ножівкою по металу категорично заборонено, оскільки при розпилюванні дрібні частини металу можуть потрапити в двигун, що може призвести до катастрофічних наслідків.
Після цього потрібно зняти реле пуску. Воно має вигляд звичайної коробки чорного кольору з проводками, що стирчать з неї. Для початку необхідно відкрутити кріплення, а потім перекусити дроти, що ведуть до вилки.Не слід забувати відзначити верхню і нижню частину реле, щоб потім не було помилки при встановленні. Також треба забрати всі елементи кріплення агрегату, їх також можна з користю застосувати під час виготовлення компресора високого тиску своїми руками.
Перевірка працездатності
Після розбирання холодильника та компресора потрібно перевірити працездатність усіх деталей. Робити це потрібно у зв'язку з тим, що деталь було знято зі старого холодильника, а він уже давно може не працювати. Тому потрібно обов'язково це зробити. Для початку слід розплющити плоскогубцями трубки.
Робити це потрібно для того, щоб крізь них могло проходити повітря. Далі потрібно раніше зняте реле поставити назад у те становище, що було раніше. Не слід забувати про правильне монтування реле. Верх і низ мають бути на своєму місці. Якщо його встановити іншим чином, компресор може вийти з ладу, що призведе до невиправної поломки, або зовсім згоріти.
Безпосередньо на корпусі реле є дроти. До них необхідно прикрутити проводку з вилкою. Місце, в якому буде з'єднання, потрібно обмотати як мінімум ізолентою, щоб уникнути ураження струмом. Бажано перед цим ретельно пропаяти місце стику дротів.
Після цього включити компресор у розетку та спостерігати за працездатністю агрегату. Якщо він не працює, це означає, що неправильно з'єднані дроти або компресор не працює. Після включення компресора в розетку з трубочок має піти повітря. Це буде показник працездатності апарату. Необхідно помітити, з якої трубки виходить повітря, а яку входить.
Покрокова інструкція зі збирання
Перед тим як розпочинати роботу, слід підготувати всі необхідні інструменти та матеріали.Такі набори можуть відрізнятися один від одного залежно від того, на що чекає майбутній власник компресора.
Крім самого компресора, що знімається з холодильника, потрібно підготувати наступнийїї:
- Ресівер. Як альтернативний варіант підійде корпус від старого вогнегасника. Також можна зварити такий корпус із листа металу або труби.
- Набір різних шлангів. Можна використовувати автомобільні шланги. Один має бути 100 міліметрів, а два не менше 600 міліметрів.
- Витратні матеріали. Бензиновий фільтр від автомобіля, манометр, хомути, дріт тощо.
- Інструмент для скріплення. Плоскогубці, викрутки, дриль із набором свердл.
- Додатково буде потрібна дерев'яна дошка, яка буде основою для всієї конструкції. До неї компресор необхідно пригвинтити за допомогою звичайних шурупів. Потрібно кріпити апарат до дошки в тому положенні, де він був розміщений безпосередньо на холодильнику.
Потім слід взяти ємність із пластику будь-яких розмірів від трьох літрів. У верхній частині ємності необхідно просвердлити кілька отворів для трубок компресора. Потім вставити трубки у зроблені отвори та залити все смолою. Вхідна трубка повинна бути розташована на відстані 200 мм від краю ресивера. Вихідна трубка має бути розміщена на 10 мм усередину ємності.
Ресивер можна робити із пластику, і тут нічого страшного не станеться. Але для більшої надійності рекомендується робити його із металевої коробки. З таким результатом подій немає необхідності заливати все смолою для гарної герметичності, а шланги при цьому закриваються. Тим більше, що тільки на металевий корпус можна встановити манометр.
Для цього в ресивері потрібно просвердлити отвір для гайки, яку необхідно заварити в такому отворі. Потім є можливість закрутити манометр у гайку. Після цього закінчується робота над створенням саморобного компресора із холодильника. Для фарбування можна використовувати будь-які матеріали, але спочатку можна запобігти корозії зачистити і прогрунтувати. Після цього тільки слід прикріпити ресивер до основи за допомогою дроту.
Деякі технічні особливості
Досить важко визначити спочатку, який буде тиск у компресорі. Цей показник може залежати від марки апарата, так і від терміну його заявленої експлуатації.
До речі, старі конструкції іноді можуть показати навіть кращі результати, ніж нові та заводські. Найважливішим є не те, який можна зібрати апарат, а те, яким чином потрібно доглядати його стан.
Такі роботи полягають, як правило, у заміні фільтрів (бензинових та дизельних), а також олії у пристрої. Всі саморобні компресори обладнані трьома мідними трубками. Дві використовуються при установці. Це вхідна та вихідна трубка. Третя не була зворушена. Вона є найкоротшою з усіх і запаяна наприкінці. Вона відповідає за злив олії у пристрої. Для обслуговування необхідно відрізати запаяну частину, злити олію, залити нову та запаяти назад.
Чи компресор підлягає ремонту
Як правило, реле під час ремонту необхідно продзвонити. Також потрібно замінити олію у пристрої. Якщо компресор і після цього не працює, то робити щось ще немає сенсу, подальший ремонт потрібно зупинити. Краще такий автокомпресор викинути та зробити новий. До того ж його ціна не перевищуватиме півтори тисячі рублів.
До речі, як вихідний матеріал для компресора можна використовувати і двигун внутрішнього згоряння з нагнітачем. Таким чином, можна отримати гідний апарат з великою потужністю. Тим більше, що поршнева група забезпечена високим запасом потужності. Якщо є можливість та бажання, можна знайти його за досить низьку ціну у відмінному стані. При такому варіанті систему запалювання, впуску та вихлопу потрібно видалити. Для його успішної роботи достатньо мастила поршнів, системи охолодження та герметичності.
Подібні конструкції можна зробити із газового балона. Є й мембранні компресори.
Originally posted 2018-04-06 09:12:27.