Чим відрізняються грецькі колони від римських
Про класичний ордер архітектури
Якщо ваш архітектор пропонує класичний порядок для нових колон ганку, немає необхідності відповідати порожнім поглядом. Орден архітектури — це зведення правил чи принципів проектування будівель, аналогічне сьогоднішнім будівельним нормам .
У західній архітектурі все, що називається «класичним», означає, що воно відноситься до цивілізацій Стародавньої Греції та Риму. порядок архітектури - це підхід до проектування будівель, встановлений у Греції та Римі під час того, що ми зараз називаємо класичним періодом архітектури, приблизно з 500 р. до н.е. е., тому ці дві західні цивілізації об'єднані в класичні.
Протягом цього періоду храми та важливі громадські будівлі були побудовані відповідно до п'яти різних замовлень, кожен з яких використовував певний п'єдестал, тип колони (основа, вал і капітель) та антаблемент іншого стилю над колоною. такі архітектори, як Джакомо Бароцці з Віньол, писали про них і використовували їх дизайн.
"В архітектурі слово " порядок »означає композицію (в одному стилі) п'єдесталу, колони і антаблемента разом з їх орнаментом. Порядок означає досконале і правильне розташування всіх частин прекрасної композиції;
Ось стислий огляд того, що таке накази і як вони записувалися.
Грецькі Ордени Архітектури
При вивченні тимчасової шкали стародавньої Греції від доби до епохи висота грецької цивілізації була відома як класична Греція приблизно з 500 р. до н.е. Винахідливі стародавні греки розробили три архітектурні порядки, використовуючи три різні стилі колон. Найраніша відома кам'яна колона відноситься до доричного ордера, названого на честь архітектури, вперше побаченої в дорійській області західної Греції. Щоб не відставати, будівельники у східногрецькій області Іонії розробили свій власний стиль колон, відомий як іонічний. замовлення. Класичні ордери не є унікальними для кожної області, але вони були названі на честь тієї частини Греції, де їх вперше спостерігали. Найбагатше прикрашений грецький ордер, розроблений останнім і, можливо, найвідоміший сьогоднішньому спостерігачеві, — це коринфський ордер, вперше побачений у центральній частині Греції, яка називається Коринфом.
Римські ордери архітектури
Класична архітектура Стародавню Грецію вплинула на будівельні конструкції Римської імперії. Грецькі архітектурні порядки були продовжені в італійській архітектурі, а римські архітектори також додали власні варіації, імітуючи два стилі грецьких колон. Тосканський ордер, вперше побачений у районі Тоскани в Італії, характеризується своєю грандіозною простотою — навіть більш обтічною, ніж грецький доричний. Капітель і вал композитного ордера римської архітектури можна легко сплутати з греко-корінфською колоною, але верхній антаблемент дуже відрізняється.
Нове відкриття класичних ордерів
Класичні ордери архітектури могли б бути втрачені для історії, якби не праці ранніх учених та архітекторів. Римський архітектор Маркус Вітрувій, який жив у першому столітті до нашої ери, задокументував три грецькі ордени та тосканський орден у своєму знаменитому трактаті « De Architectura », або «Десять книг про архітектуру» .
Архітектура залежить від того, що Вітрувій називає доречністю — «тої досконалості стилю, що надходить, коли робота авторитетно побудована на затверджених принципах». Цю досконалість можна наказати, і греки наказували певні архітектурні порядки на честь різних грецьких богів і богинь.
«Храми Мінерви, Марса та Геркулеса будуть доричними, оскільки мужня сила цих богів робить витонченість зовсім недоречною для їхніх будинків. буде мати особливе значення, тому що це витончені божества, і тому його досить стрункі обриси, його квіти, листя та орнаментальні завитки додадуть доречності там, де це має бути. Вакх та інші боги того ж роду відповідатимуть середньому становищу, якого вони дотримуються, бо їх побудова буде відповідним поєднанням суворості доричного та делікатного коринфського». - Вітрувій, Книга I
У Книзі III Вітрувій наказує про симетрію та пропорції — наскільки товстими повинні бути стрижні колон та пропорційними висотами колон при влаштуванні храму. «Усі елементи, які мають бути над капітелями колон, тобто архітрави, фризи, корони, тимпани, фронтони та акротерії, мають бути нахилені вперед на дванадцяту частину їхньої власної висоти… Кожна колона повинна мати двадцять чотири флейти. Після специфікацій Вітрувій пояснює, чому - візуальний вплив специфікації.Написавши специфікації для свого Імператора, Вітрувій написав те, що багато хто вважає першим підручником з архітектури.
Високе Відродження 15-го та 16-го століть відродило інтерес до грецької та римської архітектури, і саме тоді вітрувіанську красу було переведено – буквально та фігурально. Понад 1500 років після того, як Вітрувій написав «Архітектуру », вона була перекладена з латини та грецької на італійську. Можливо, ще важливішим є те, що італійський архітектор епохи Відродження Джакомо да Віньйола написав важливий трактат, в якому більш детально описав усі п'ять класичних архітектурних ордерів. Опубліковано в 1563 році трактат Віньйоли. П'ять архітектурних ордерів». став орієнтиром для будівельників по всій Західній Європі. Майстри епохи Відродження перевели класичну архітектуру в новий тип архітектури, в манері класичного дизайну, так само, як сьогоднішні нові класичні або неокласичні стилі не є строго класичними архітектурними порядками.
Навіть якщо розмірів і пропорцій не дотримано точно, класичні ордери роблять архітектурну заяву щоразу, коли вони використовуються. Те, як ми проектуємо наші «храми», не за горами давні часи. Знаючи, як Vitruvius використовував колони, можна дізнатися, які колони ми використовуємо сьогодні навіть на наших ганках.
Джерела
- Десять книг з архітектури Вітрувія Полліо, переклад Морріса Хіки Моргана, видавництво Гарвардського університету, 1914, Книга I, Розділ II, параграф 5; Книга III, розділ V, параграфи 13-14
- П'ять архітектурних ордерів Джакомо бароцци з Віньйоли у перекладі Томмазо Джугларіса та Уоррена Локка, 1889 р., с. 5
Грецькі колони: доричний, іонічний та коринфський ордери в архітектурі Стародавньої Греції
Архітектура Стародавньої Греції вражає своєю величчю і витонченістю, а однією з її характерних рис є грецькі колони. Що відображає важливі аспекти культури та історії Стародавньої Греції. окремо та вивчимо їх вплив на архітектурні досягнення цього чудового періоду.
Грецькі колони: доричний, іонічний та коринфський ордери в архітектурі Стародавньої Греції
В архітектурі Стародавньої Греції є особливі і унікальні елементи, які зробили її однією з найбільших культурних та архітектурних досягнень людства. особливості та символізує певні ідеї та естетичні принципи. розглянемо кожен із них докладніше.
Краса та сила доричного ордера: особливості грецьких колон в архітектурі Стародавньої Греції
Доричний ордер є найпростішим і найпотужнішим з трьох ордерів. .
Однією з головних особливостей доричного ордера є використання доричної колони. Вона має товстий та масивний ствол, який плавно переходить у капітал.Капіталь доричної колони має форму простого куба, що гармонійно поєднується з архітектурним антаблементом - горизонтальним елементом, що підтримується колонами.
Важливою особливістю доричного ордера є його принцип гармонії та симетрії. Всі елементи доричного ордера ретельно пропорційно збалансовані, що створює відчуття міцності та стійкості. Кожна деталь має своє місце та виконує свою функцію. Це дозволяло створювати величні та вражаючі будинки, які прославляли міць і велич Стародавньої Греції.
Грація та вишуканість іонічних колон: їх роль та значення в архітектурі Стародавньої Греції
Іонічний ордер є більш вишуканою і витонченою версією грецьких колон. Він розвинувся в Греції в епоху класики та використовувався для створення елегантних та витончених споруд. Іонічні колони можна побачити, наприклад, в Ерехтеіоні на Акрополі та храмі Артеміди в Ефесі.
Однією з головних рис іонічного ордера є його колона. Іонічна колона є більш стрункою та витонченою порівняно з доричною. Вона має більш тонкий і вищий стовбур, який прикрашений шістьма волютами у формі згорнутого листя аканта. Капіталь іонічної колони виглядає як дві згорнуті спіралі, що символізують зростання та еволюцію.
Однак, незважаючи на свою вишуканість, іонічний ордер все одно зберігає принцип симетрії та гармонії, притаманний грецькій архітектурі. Кожен елемент іонічного ордера збалансований і пропорційний, що створює відчуття грації та витонченості. Використання іонічних колон у спорудах надавало їм особливої елегантності та привабливості.
Оптимальне поєднання витонченості та розкоші: історія та особливості коринфського ордера в архітектурі Стародавньої Греції
Коринфський ордер є останнім і розкішним із трьох грецьких ордерів. Він розвинувся в епоху греко-римського ренесансу і надавав будинкам більш вишуканий і оздоблений вигляд. Коринфські колони були використані у таких знаменитих спорудах, як храм Зевса в Афінах та храм Зевса Олімпійського в Афінах.
Головною особливістю коринфського ордера є його колона. Коринфська колона має тонкий і витончений стовбур, який прикрашений пелюстками аканта, оформленими у вигляді згорнутого листя. Капіталь коринфської колони є композицією з акацієвого листя, яка нагадує відкриту квітку. Це робить коринфський ордер найрозкішнішим та декоративнішим з усіх грецьких ордерів.
Також однією з характерних рис коринфського ордера є його наскрізне перекриття, зване антемемент. Антемемент є своєрідною решіткою, яка встановлюється між колонами та створює відчуття легкості та легкості.
Коринфський ордер є свого роду оптимальним поєднанням вишуканості та розкоші. Він поєднує в собі елегантність іонічного ордера та міць доричного ордера, створюючи унікальну та привабливу архітектурну форму. Використання коринфських колон надавало будинкам особливу привабливість та розкіш.
Насамкінець, грецькі колони — доричний, іонічний і коринфський ордери — є неминущими символами краси, гармонії та величі Стародавню Грецію. Кожен із цих ордерів має свої унікальні особливості та естетичні цінності, які досі захоплюють та надихають своєю красою та вишуканістю. Через використання грецьких колон в архітектурі Стародавньої Греції, давні греки створили неперевершений зразок естетики та архітектурної майстерності, який продовжує надихати та захоплювати людей по всьому світу.