Чи можна сформувати чек самозайнятому заднім числом

Чи можна сформувати чек самозайнятому заднім числом



Вся інформація про чек самозайнятого громадянина



Відповідно до законодавства, кожен, хто перейшов на самостійну діяльність, зобов'язується видавати чек самозайнятого. За допомогою цього документа податкова розумітиме, за яку саме діяльність громадянин отримує дохід. Якщо суб'єкт реалізує товари, виконує роботи чи надає послуги, він зобов'язаний відображати усі грошові надходження у додатку «Мій податок».



Порушникам загрожують штрафи20% від суми, яку не було створено чек від самозайнятого. Нині немає єдиного способу контролю над діяльністю цієї категорії громадян. Але не варто ризикувати та приховувати доходи. Коли вони з'являться, це дозволить уникнути не лише штрафів, а й серйозніших санкцій.





  • 1 Як видається чек самозайнятими


  • 2 Особливості формування чека


  • 3 Реквізити


  • 4 Анулювання


  • 5 Чек від самозайнятої юридичної особи


  • 6 Чек від самозайнятої фізичної особи


  • 7 Платежі у неробочий час


  • 8 Як перевірити чек від самозайнятого


  • 9 Корисне відео




Як видається чек самозайнятими



Можна вибрати два способи того, як видати чек самозайнятому - в електронному або паперовий вигляді. Щоб надати електронний документ, необхідно виконати такі дії:





  1. Сформувати чек щодо кожного платіжного надходження за товари чи послуги.


  2. Вказати платника і суму прибутку.


  3. Надіслати документ покупцю. Наприклад, на електронну пошту.




Паперовий документ створюється аналогічним способом. Але він вимагає роздруківки. Після цього його потрібно надати покупцю особисто.



Ось як виглядає чек самозайнятого зразок:



Важливо! При розрахунку готівкою або з використанням електронних коштів платник податків зобов'язаний відразу ж сформувати та передати платіжний документ покупцю. При іншому, наприклад, безготівковому способі оплати документ складається і передається замовнику не пізніше 9 числа поточного місяця.



Особливості формування чека



Продаючи свої послуги, не потрібно щоразу заново створювати платіжний документ. Можна скористатися готовим шаблоном того, як сформувати чек самозайнятому, змінюючи назву та суму. Для цього необхідно:





  1. Зайти в програму «Мій податок».


  2. Перейти до розділу «Історія операцій».


  3. Знайти документ.


  4. За необхідності змінити назву та суму платежу.


  5. Натиснути кнопку «Повторити».




Довідка! Якщо програма на смартфоні не працює, рекомендується зайти на сайт ФНП. В особистому кабінеті кожного користувача є розділ "Мій податок".



Реквізити



У чеку самозайнятого присутні такі реквізити:





  1. Найменування док-ту.


  2. Дата та час платежу.


  3. ПІБ самозайнятого.


  4. ІПН продавця-платника податків.


  5. Вказівка ​​форми оподаткування.


  6. Найменування реалізованого товару, виконаної роботи або послуги, що надається.


  7. Сума.


  8. Рядок «Разом». Відображає кінцеву суму.


  9. ІПН покупця-платника.


  10. QR-код. Дозволяє обом сторонам зчитувати та ідентифікувати записи про здійснений розрахунок.


  11. Унікальний ідентифікаційний номер. Він присвоюється податковою для формування документа.




інших реквізитів у чеках самозайнятих бути не повинно. Якщо там відображаються інші позиції, можливо, покупець має справу з шахраями.



Анулювання



Нерідко виникає необхідність анулювати платіжку.Наприклад, покупця не влаштувала якість виконаних робіт, клієнт повертає товар чи відмовляється від замовленої послуги. Тоді допускається анулювання чека самозайнятого.



Якщо він був сформований через невеликий проміжок часу після оплати, необхідно:





  1. Відкрити документ у електронному вигляді.


  2. Вибрати причину анулювання. Система запропонує два варіанти: «Чек сформований помилково» та «Повернення коштів».


  3. Натиснути кнопку «Анулювати».




Після цього здійснена оплата буде скасована. Якщо потрібно скасування через тривалий терміннеобхідно зайти в розділ "Операції". Тут відображаються всі грошові перекази протягом місяця. Все, що потрібно зробити – знайти чек і скасувати його аналогічним чином.



Увага! Анульований чек не підлягає відновленню та впливає на суму податку. Якщо скасування відбулося, але покупець змінив своє рішення, потрібно сформувати та завантажити новий документ.



Чек від самозайнятої юридичної особи



При розрахунках із юридичними особами самозайнятий зобов'язаний оформити як чек, а й скласти договір. Документ складається у двох форматах:





  1. Усна. Угода полягає в режимі реального часу або немає необхідності нотаріального оформлення.


  2. Письмова. Потрібно, коли сума платежу перевищує 10 тис. рублів.




Важливо! Кожен чек від самозайнятої юридичній особі повинен містити всі встановлені законом реквізити, включаючи ІПН замовника. Відповідальність за надання своїх даних юридична особа несе самостійно. Якщо організація не вказує ІПН та інші реквізити, самозайнятий має право оформити покупця як фізичну особу.



Чек від самозайнятої фізичної особи



Документ видається фізичній особі аналогічним способом, як організації. При цьому вказувати ІПН покупця немає необхідності. Ось як виглядає чек від самозайнятого в цьому випадку:



Довідка! Якщо покупець не бажає повідомляти email або номер телефону, самозайнятий може відобразити в платіжці QR-код.



Платежі у неробочий час



Іноді платежі від покупців надходять у неробочий час, наприклад, уночі. Тоді чек можна надати наступного дня. При цьому самозайнятий може не хвилюватися щодо штрафів. Податкова припускає подібні випадки, тому санкції по відношенню до нього не застосовуються.



Увага! Якщо платіж не з'явився відразу, його потрібно оформити заднім числом.

Як перевірити чек від самозайнятого



Здійснивши покупку, кожен клієнт бажає перевірити цей документ. Поки що у покупців ні такої можливості. Існуючі додатки, розроблені спеціально для перевірки платіжних операцій, призначені виключно для касових чеків. Документ, сформований самозайнятим, не входить до цієї категорії. Тому якщо система програми «Перевірка касових чеків ФНП» не може розпізнати її, не варто панікувати. Зараз ФНП Росії розробляє нові способи перевірки, які скоро з'являться.



Корисне відео



Додаткову інформацію щодо розрахунку з клієнтами містить відеоматеріал:



Як сформувати чек самозайнятому



Чек - це документ, що підтверджує доходи самозайнятого. Розрахунки за вироблені виконавцем товари або послуги, які він надає, відображаються у додатку «Мій податок». Як зробити чек самозайнятому в «Мій податок», чи можна його анулювати, як оформити чек під час оплати в іноземній валюті — відповіді на ці та інші питання ви знайдете у цій статті.



Чи потрібна самозайнятому онлайн-каса



Ні, ні звичайний касовий апарат, ні онлайн-каса самозайнятому не потрібні. Але потрібно формувати чеки — так ви заявляєте про доход у податкову інспекцію. Чек можна надіслати клієнтам в електронному вигляді або надрукувати на принтері.



Які чеки можуть використовувати самозайняті



Зразок чека самозайнятого встановлює ФНП. Основні реквізити - це:





  • найменування товару/послуги;


  • вартість;


  • дата та час платежу;


  • ІПН та найменування організації (або ПІБ, якщо замовник - фізособа).




Чек створюється у електронному форматі. Потім можна переслати його замовнику або покупцю електронною поштою, або в месенджері. Також клієнт може за особистої зустрічі з виконавцем вважати QR-код. Чек можна роздрукувати та передати клієнту у паперовому вигляді, використовуючи звичайний або чековий принтер.



Анулювання чека або як скасувати чек



У додатку «Мій податок» або особистому кабінеті платника податків на сайті ФНП можна анулювати раніше сформований чек. Для цього потрібно авторизуватися, перейти до розділу «Операції», вибрати чек та натиснути «Анулювати». При цьому треба буде зазначити причину скасування. Зазвичай це робиться, якщо:





  • потрібно повернути клієнту гроші, наприклад, за товар, який він повернув;


  • відомості про оплату були введені неправильно, і їх треба скоригувати.




Обмежень за строками не передбачено. Після анулювання сума податку перераховується автоматично. Якщо ви вже сплатили податок, його вирахують із наступних платежів. Звертаємо вашу увагу, що надто важливо перед анулюванням чека повідомити про це замовника.



Що робити, якщо не вдається відкликати чек



Може статися так, що анулювати чек не виходить.Зазвичай це відбувається через неполадки на боці податкової. Також можуть виникнути проблеми з інтернет-з'єднанням. Рекомендується трохи почекати та ще раз спробувати відкликати чек. Якщо проблема залишається, зверніться до чату підтримки.



Де подивитись свої платежі



Усі платежі можна переглянути у додатку «Мій податок» або в особистому кабінеті платника податків на сайті ФНП. Деякі банки, які пропонують послуги самозайнятим, також надають таку можливість — можна побачити список платежів в особистому кабінеті або мобільному додатку.



Як самозайнятий може передати чек клієнту



Незалежний виконавець має передати чек клієнту. Але попередньо його потрібно сформувати. Як пробити чек у додатку «Мій податок» самозайнятому?



Для цього у додатку треба натиснути на "Новий продаж". Після цього потрібно зазначити інформацію, яку запитує система. Якщо чек формується для фізичної особи, ІПН вказувати не потрібно. Якщо чек видається юридичній особі або ІП, обов'язково треба вказати ІПН.



У чеку вказуються назва товару чи послуги, їх вартість, сумарна вартість, якщо один чек формується для кількох товарів чи послуг, ПІБ та ІПН платника податків. Якщо ви вже оформляли чек для цього клієнта, можна скористатися функцією «Повторити». І тут треба замінити стару інформацію на нову, наприклад, поміняти назви товарів та його вартість.



Як самозайнятому відправити чек



Це можна зробити кількома способами.



1. В особистому кабінеті платника податків на сайті ФНП скопіюйте посилання на чек і надішліть клієнту електронною поштою або месенджером.



2. У програмі "Мій податок" знайдіть потрібний чек і натисніть "Надіслати". Виберіть відповідний варіант:





  • надіслати посилання на чек або зображення чека клієнту електронною поштою або в месенджері;


  • відправити чек собі на пристрій.




За потреби роздрукуйте чек за допомогою звичайного або чекового принтера та передайте його клієнту.



Найчастіше покупці товарів та споживачі послуг не хочуть надавати свій номер телефону чи адресу електронної пошти. Найчастіше це відбувається при разовому продажу фізичним особам. У цьому випадку можна сформувати чек та показати клієнту QR-код у додатку «Мій податок».



Як роздрукувати чек самозайнятому



Найпростіший варіант - відправити чек на друк зі смартфона, на якому встановлено програму "Мій податок". Можна зберегти документ як зображення та роздрукувати його з галереї. Ще одне рішення - зберегти чек як зображення, відправити його на інший пристрій та з цього пристрою відправити на друк.



Платежі у неробочий час



Як зробити чек у "Мій податок" самозайнятому, якщо оплата надійшла не в будній день? Незалежний виконавець обирає той варіант, який вважає зручнішим:





  • одночасно формує чек і відправляє його клієнту;


  • формує чек та відправляє його замовнику найближчого робочого дня — штрафів за це не передбачено.




Як відправляють самозайняті чек фізичній особі



Способи передачі чека перераховані вище. Основна відмінність документа для фізособи від того, що формується для організації чи ІП — у ньому не вказується ІПН клієнта.



Створювати чек для фізичної особи обов'язково, навіть якщо клієнт стверджує, що цей документ не потрібен. Так ви підтверджуєте факт отримання прибутку для податкової інспекції.



Чек від самозайнятої юридичної особи



Замовник повинен надати виконавцю свій ІПН, який той вказує у чеку.Якщо ІПН не надано, самозайнятий формує чек як для фізичної особи, і наслідки цього лягають на організацію чи ІП, якому він надав товари чи послуги.



При розрахунках з організаціями та ІП самозайнятому може знадобитися договір. Дозволяється укладати його в усній формі, якщо інше не передбачено законом і немає потреби в нотаріальному засвідченні.



Наприклад, письмовий договір потрібний, якщо сума угоди перевищує 10 тисяч рублів. Підтвердженням виконання умов договору є оплата.



Чеки самозайнятих під час оплати в іноземній валюті



Якщо платіж надійшов у іноземній валюті, самозайнятий також має видати чек. При його формуванні у додатку слід зазначити, що продаж вироблено юридичній особі з ознакою «Іноземна організація». Далі сума конвертується в рублі за курсом Центробанку на той день, коли було здійснено оплату, незалежно від подальших коливань курсу.



Чек потрібно пробивати після того, як кошти пройшли валютний контроль і надійшли на розрахунковий рахунок. Потім він передається покупцю до 9 числа місяця, наступного за розрахунковим періодом.



Контроль із боку податкових органів



Сформувати чек самозайнятий має після будь-якого продажу. За невидачу чека передбачено відповідальність, і замовник може звернутися до податкового органу з проханням провести перевірку самозайнятого.



Штраф за порушення порядку та строків фіксації доходу - 20% від суми розрахунку, але не менше 200 рублів. Якщо протягом шести місяців після цього незалежний виконавець знову не зафіксує доходу, штраф становитиме до 100% від суми розрахунку.



Додатково податкова може вимагати від самозайнятого провести новий продаж та видати замовнику чек.Це актуально в ситуаціях, коли незалежний виконавець співпрацює з організацією чи ІП, оскільки чеки для них є важливими звітними документами. Відсутність чека спричиняє донарахування податків, ризик пені та перекваліфікації договору ДПГ у трудові відносини.



Можливі помилки у чеках



При самостійному формуванні чека можливі помилки. Необхідно не тільки перевіряти інформацію, а й узгоджувати деякі моменти: наприклад, обговорювати найменування послуги з компанією, якою ви її надаєте.



Помилки у вартості послуги, найменуванні та ІПН замовника, дати та часу платежу можна скоригувати. Для цього треба відкликати чек, вказати причину анулювання та видати новий.



Висновки



Самозайнятий повинен надавати фізичним та юридичним особам чеки за продані товари, виконані роботи та надані послуги. Чеки формуються у мобільному додатку "Мій податок", а за невидачу чека передбачено штраф. Чек можна передати клієнту в електронному чи паперовому вигляді. Передбачена можливість анулювати та коригувати чеки.



Поставте оцінку цієї статті



Самозайнятий видав чек «заднім числом». Чи допустимо це?



Самозайняті виконавці мають право видавати чеки із зазначеною на них минулою датою (заднім числом). У цьому випадку вони не несуть жодної відповідальності – просто сума податку на професійний дохід, яку необхідно сплатити, перераховується з урахуванням виручки за попередній період.
Однак юридичні особи, які співпрацюють із самозайнятими виконавцями як замовники, отримавши оформлений «заднім числом» чек можуть задуматися – чи це допустимо? І як оформляти цю витрату?



Важливість вказівки правильної дати на чеку



Чек, який самозайнятий виконавець видає юридичній особі – є фундаментально важливим документом. Для податкової інспекції у разі перевірки він виявляється значнішим, ніж договір цивільно-правового характеру, акт приймання виконаних робіт чи первинні видаткові документи, оформлені компанією. Адже саме чек підтверджує те, що юридична особа справді співпрацювала із самозайнятим виконавцем (а не звичайною фізичною особою), а передані кошти задекларовані та увійшли до бази оподаткування.
Саме тому важливо, щоб вся інформація, що вказується на чеку, була коректною, включаючи дату його формування. Вона, своєю чергою, має збігатися з датою, зазначеної у договорі (чи входити у наведений у цьому документі тимчасовий проміжок). Тоді податкова інспекція не матиме жодних сумнівів у тому, що юрособа співпрацювала справді з платником податку на професійний дохід.
Як наслідок, якщо самозайнятий видав чек, оформлений «заднім числом» – краще попросити його анулювати документ та сформувати новий, з коректною вказівкою дати отримання коштів.



У яких випадках можна просити самозайнятого оформити чек «заднім числом»



Однак у деяких випадках одна із сторін не може виконати своїх зобов'язань за договором. Наприклад, у контракті зазначено, що юридична особа-замовник оплачує послуги самозайнятого виконавця 10 червня, але через касовий розрив вона може внести кошти лише 18 червня.
І тут допустимо попросити самозайнятого оформити чек «заднім числом», щоб він відповідав зазначеної у договорі ДПХ даті платежу. Однак важливо розуміти, що виконавець може на це не погодитись, особливо якщо різниця між фактичною та «номінальною» датою становить понад 2 місяці. Тоді можна укласти додаткову угоду до договору, вказавши нові терміни оплати виконаних робіт (наданих послуг).

Related

Категорії