Хто змінив логотип метро
Як змінювався логотип московського метро
Тісно пов'язані з історією міста, логотип Московського метро багаторазово змінювався протягом свого існування. Історія логотипу Московського метро почалася після запуску першої лінії ще 1935 року. З того часу символ метро Москви розвивався і перетворювався, відбиваючи дух часу та зміни у суспільстві.
Історія емблеми московського метро: Від початку до наших днів
Новий вид транспорту відкривав нові можливості для мешканців та гостей столиці. Незважаючи на те, що в 1934 року будівництво вже йшло повним ходом, логотип досі не було затверджено.
Початкові ідеї та перший логотип метро у 1935 році
Спершу планувалося, що самі городяни розроблять символ московського метро. Було оголошено конкурс на створення «максимально-характерного знака метро Москви у вигляді літери «М», який зможе якнайкраще орієнтувати того, хто шукає входу на станцію».
Хоча завдання здавалося простим, понад 90 конкурсних робіт не пройшли відбір та були відхилені. Комісією вирішили розробляти знак московського метро самостійно.
Достеменно невідомо, хто вигадав логотип метро.
Вважається, що авторами виступили ті ж архітектори-проектувальники, хто й створював метро у Москві: І.Г. Таранов та С.М. Кравець.
Перший логотип метро, Виконаний у популярному на той момент стилі ар-деко, був представлений в 1935 році. Він поєднував у собі елементи, характерні для того часу: чіткі лінії, геометричні форми та використання червоного кольору, який став асоціюватись із Радянським Союзом. Тим не менш, єдиної форми перша емблема метро не мала. На різних станціях використовувалась своя величина.Це було пов'язано з неможливістю встановлення однаково великої літери "М" на входах у всі вестибюлі метрополітену.
Еволюція дизайну у 50-х та 60-х роках: акцент на модернізацію
З часом змінювалася емблема метро Москви. Хто вигадав змінений варіант логотипу метро Москви невідомо.Незважаючи на збереження загальної ідеї – заголовної «М» як основи логотипу, останній отримав своє оновлення у вигляді синьої смужки навколо неї. Це було позначення синього кольору лінії метро.
Сама ж буква на лого метро Москви втратила засічкиЗагальні риси соцреалізму, які у дизайні логотипу московського транспорту цього періоду, відбивали могутність і силу Радянського Союзу.
Зміни у 80-х: прагнення до лаконічності та впізнаваності
У 1980-х роках логотип метрополітену було знову змінено. почала оформлятися засічкамиВиконаний у стилі постмодерн, значок метро Москви відповідав модним віянням того часу.
Сучасний ребрендинг фірмового стилю московського метро
На початку 21 століття дизайн лого зазнав трансформації. 2002 року новий логотип метро набув сучасних рис. Разом з ребрендингом метро, стиль логотипу змінився у бік популярного на початку нульових модернізму. даність традиціям.
Ще одна зміна логотипу відбулася у 2014 році.
Студія, яка створювала дизайн Московського метро під керуванням Артемія Лебедєва, представила свій варіант логотипу.
Досліджуючи еволюцію логотипу метро до та після, Лебедєв зі своєю командою створив знак, що поєднує у собі всі ключові риси старого логотипу метро. Новий логотип московського метро від Лебедєва вже не мав півкола, яке довго використовувалося як стилізація тунелю, а буква М знову використовувалася із засічками.
Елементи дизайну знаку московського метрополітенуя
За свою довгу історію форма та пропорції логотипу метро Москви, що використовуються на різних станціях та з різною метою, завжди відрізнялися один від одного.
Під впливом модних тенденцій від старого до нового логотипу метро змінювався шрифт. Незважаючи на це, розглянувши логотип метро Москви до і після, можна помітити, що один елемент завжди був присутнім від перших конкурсних робіт до останнього перетворення. Це червона літера «М», що відсилає для його назви і робить його впізнаваним і зрозумілим як для москвичів, а й туристів з усього світу. Колір піктограми московського метро — червоний — символізує енергію, силу та рух, що також графічно передає головну функцію цього виду транспорту.
Знак метрополітену Москви допомагає йому у створенні впізнаваного образу. Відмітний знак використовується на уніформі співробітників метрополітену, на квитках та проїзних документах.
Сьогодні емблема московського метрополітену - це вже невід'ємна частина повсякденного життя москвичів і гостей столиці.
Логотипи метрополітенів світу: особливості та відмінності
Логотипи метрополітенів найбільших міст світу – їхні візитні картки.
Знаки метро Москви, Лондона, Парижа чи Нью-Йорка автентичні та відбивають дух своєї країни, культурні особливості та тенденції часу.
Кожен із цих символів відіграє найважливішу роль в ідентичності своїх міст і служить мостом між минулим та майбутнім у сфері громадського транспорту.
Так, на відміну від емблеми метрополітену Москви, Лондонський варіант більш консервативний: логотип метро до 1908 року та після змінився незначно Лого метро Парижа більш мінімалістичний, а варіант, що використовується дляя Нью-Йоркського метро, характеризується яскравішою кольоровою гамою: помаранчевий і зелений роблять логотип яскравим і натомість міського середовища.
Створення логотипу за допомогою онлайн-генераторів
Візуальна ідентичність – важлива складова будь-якого бізнесу чи організації. Сьогодні мати свій відомий знак – ключовий момент формування бренду.
За відсутності можливості замовлення розробки макета у професійного дизайнера, ви можете стати тим, хто розробив логотип метро з нуля. Онлайн-генератор логотипів Турболого – ось, що вам допоможе швидко та ефективно створити свої власні візуальні символи метро в Москві у векторному форматі для подальшого використання на різних носіях.
На платформі доступні різноманітні шаблони, шрифти та елементи дизайну, які можна адаптувати під свої запити та використовувати як для швидкого створення власного логотипу метро, так і для натхнення. Робота з різними стилями, колірними палітрами та формами дозволяють відчути себе справжнім дизайнером логотипу метро та створити кастомізовані емблеми для свого проекту.
Висновок
Історія логотипу Московського метрополітену є еволюцією від простого та лаконічного символу до сучасного та динамічного бренду. За кожною зміною лого московського метро стоїть не лише прагнення зберегти традиції. Сьогодні для логотипу важливо вміти адаптуватися до нових умов, бути більш читаним та помітним. Помітний, новий логотип московського метро залишається одним із головних символів столиці та її транспортної системи.
Редактор блогу та спеціаліст з контент-маркетингу в Turbologo. Статті Вікторії містять корисні поради про маркетинг, створення бренду та просування його в Інтернеті.
Студія Артемія Лебедєва презентувала логотип московського метро
Студія Артемія Лебедєва презентувала новий офіційний логотип московського метро. За словами самих дизайнерів студії, емблема, що представляє собою червону літеру, «виглядає так, ніби вона ніколи і не змінювалася». У мерії пояснюють, що це лише один з елементів фірмового стилю бренду «Московський транспорт», розробленого компанією Saatchi & Saatchi.
Вдруге за кілька днів дизайн-студія Артемія Лебедєва представила логотип, розроблений у рамках його співпраці з московською владою. У п'ятницю студія презентувала на своєму сайті офіційний логотип Москви, Від якого відхрестилися в мерії, уточнивши, що це ні з ким не узгоджена ініціатива самих дизайнерів. У вівторок на сайті студії з'явилося повідомлення про створення логотипу столичного метро.
Логотип є червоною буквою М, яка, за власною оцінкою дизайнерів студії, «виглядає так, ніби вона ніколи і не змінювалася».
«Дами та панове! Дозвольте уявити вашій увазі новий офіційний логотип московського метро, - написав Лебедєв у своєму ЖЖ. — Департаментом транспорту Москви нам було доручено, а нами у свою чергу блискуче виконано роботу з дослідження та знаходження ідеальної форми ідеального логотипу столичного метро».
У повідомленні на сайті студії наголошується, що дизайнери провели масштабне дослідження історії походження та розвитку логотипу московського метро, щоб зрозуміти, як знаменита літера має виглядати сьогодні.
З самого початку емблема метрополітену, що відкрився в травні 1935 року, не була жорстко стандартизована і згодом багаторазово піддавалася спонтанним і безконтрольним трансформаціям: змінювала форму і пропорції, набувала контрастних контурів і обведення у вигляді тунелю, позбавлялася засічок, підсвічувалася в неоном. Постійним залишалося лише одне: столичне метро завжди символізувала червона літера М.
Імовірно, автором першої емблеми став архітектор Іван Таранов, який працював над 11 першими станціями столичного метрополітену. Оскільки логотип з'явився після зведення багатьох станцій, у тому архітектурі був передбачено місце його розміщення. У результаті емблему Таранова почали зменшувати або звужувати залежно від наявного для неї простору, що і започаткувало трансформації пропорцій логотипу.
Провівши це дослідження, у дизайн-студії дійшли думки, що буква М має залишитися логотипом метро, але її потрібно стандартизувати, щоб підвищити впізнаваність емблеми для іноземців.
Емблема була презентована представникам департаменту транспорту Москви ще в лютому 2014 року, і ще до офіційного анонсу її почали використовувати у студійних міських проектах, наприклад, у підлоговій навігації.
Отримати офіційний коментар у ГУП "Московський метрополітен" не вдалося.
У прес-службі департаменту транспорту Москви "Газеті.Ru" пояснили, що розробку нового логотипу метро студії Лебедєва ніхто не замовляв - це його власна ініціатива.
Але у результаті розроблений студією логотип у департаменті схвалили. Скільки коштуватиме розробка нової літери М міському бюджету, у відомстві відповісти важко, оскільки ця робота — лише частина великого проекту та комплексу заходів щодо популяризації та поліпшення іміджу громадського транспорту Москви.
У прес-службі відомства уточнили, що зараз у столиці впроваджується новий бренд «Московський транспорт», покликаний об'єднати міський транспорт, супутню інфраструктуру та сервіси до єдиної транспортної системи міста. Фірмова символіка московського транспорту розроблена компанією Saatchi & Saatchi із залученням провідних зарубіжних та російських фахівців, у тому числі і дизайн-студії Лебедєва.
Розроблений логотип асоціюється з кільцевою системою Москви, відображає взаємозв'язок усіх видів транспорту і нагадує значок точки на карті, що вже став незмінною складовою всіх мобільних карток.
При цьому для того, щоб наголосити на унікальності кожного виду міського транспорту, в рамках бренду розроблено власні логотипи для метро, наземного транспорту, парковок, пішохідної інфраструктури, електрички.
Вже сьогодні нова символіка транспорту Москви розміщена на станції метро «Новокосине» у торговій галереї перехідного вуличного переходу станції. Логотип метро, як і вся символіка московського транспорту, з'являтиметься на транспорті та супутній інфраструктурі поступово, в міру оновлення рухомого складу та ремонту станцій.
Московський метрополітен не вперше надихає дизайнерів найдорожчої студії країни. У 2013 році студія Артемія Лебедєва виграла конкурс департаменту транспорту Москви на дизайн офіційної схеми ліній столичного метро, а також навігації на 49 станціях. Крім того, Лебедєвим створено сайт про метро. За словами автора, це «сайт про міф і легенду, про те, що було і чого не було»: «Це водночас музей, архів, ілюстрований альбом, довідник та енциклопедія».
Підписуйтесь на «Газету.Ru» у Дзен та Telegram.
Щоб повідомити про помилку, перейдіть до тексту та натисніть Ctrl+Enter