Скільки отримують продуктові дизайнери

Скільки отримують продуктові дизайнери



Хто такий продуктовий дизайнер: що має вміти і як ним стати



В останнє десятиліття попит на продуктових дизайнерів постійно зростає.



Продуктові дизайнери мають навички відразу кількох фахівців — вони не просто створюють продукт, а й враховують дослідження ринку, запити користувачів та бізнес-стратегію.



У 2022 році Нетологія та Університет ІТМО запустили першу в Росії програму вищої освіти з продуктового дизайну.



Дякуємо Роману Зоріну, провідному UX/UI-дизайнеру студії Everest, за допомогу в підготовці матеріалу.



Алсу Гусманова



Що таке продуктовий дизайн



Мета продуктового дизайну полягає в тому, щоб створити затребуваний продукт – додаток, сервіс чи сайт – який не тільки буде корисним та зручним для користувача, але й вирішить певні завдання бізнесу.



Дизайнер досліджує інтереси та потреби аудиторії, щоб продукт вийшов успішним та приносив прибуток компанії. Наприклад, програми для замовлення їжі, сервіси таксі або месенджери популярні, тому що допомагають закрити потреби користувачів: пообідати не виходячи з дому, дістатися до потрібного місця або поспілкуватися з кимось. щось онлайн.



Роман Зорін



Провідний UX/UI-дизайнер студії Everest



Говорячи про продукти для масового користування, не можна оминути великі ІТ-компанії, сервіси яких міцно увійшли в наше життя.



Щоб продукт був консистентним цілісним, без суперечностей, фахівці розробляють дизайн-системи.Це об'ємний і живий інструмент, який має систематизувати і впорядкувати все, що стикається з брендом в інтернеті — від шрифтів до окремих лендингів. Дизайн-система спрощує роботу як продуктових дизайнерів, так і розробників, які можуть швидко та самостійно внести потрібні зміни чи доопрацювання.



Дизайн-системи є, наприклад, у Сбера, ВКонтакте, Tele2:



У дизайн-системі є всі необхідні знання для розробки нового продукту чи доопрацювання вже існуючого



Подібні інструменти — необхідність великих компаній, які надають масові продукти. У Everest ми спеціалізуємося на сервісному дизайні. При цьому, ми маємо виділені продуктові команди, які працюють над внутрішніми системами великих замовників.



Наприклад, для одного із наших клієнтів ми розробляємо мікроінтерфейсну архітектуру. Не окремі елементи, а готові модульні блоки для побудови інтерфейсів. З їх допомогою замовник зможе швидко та зручно підтримувати актуальність своєї системи:



Команда зробила компоненти максимально гнучкими - вони зберігають вигляд при зміні елементів усередині, правильно розтягуються, деякі мають вкладеність.



Компанія Uber розповіла про те, як і для чого створювала свою дизайн-систему. Команда проаналізувала користувальницькі сценарії та досвід у різних сервісах Uber та виявила ряд загальних поведінкових патернів, які корисно враховувати у дизайні. Щоб привести до однаковості інтерфейси всіх сервісів Uber і зібрати в одному місці всі ефективні рішення, створили екосистему Uber Design Platform. Вона допомагає дизайнерам проектувати продукти Uber, розуміючи, які кольори, шрифти та інші елементи найбільше подобаються користувачам. Це виглядає так:



Чим займається продуктовий дизайнер



Головна відмінність продуктового дизайнера від UX/UI-дизайнера або дизайнера мобільних додатків – ширший набір знань та навичок з різних областей: графічний та UX-дизайн, аналітика, прототипування, маркетинг. Крім того, продуктовий дизайнер зазвичай працює всередині конкретної компанії та конкретного проекту , тоді як дизайнери інших напрямів можуть займатися завданнями різних замовників у студіях або на фрілансі.



Фахівець враховує потреби бізнесу та очікування користувачів, щоб створити корисний та популярний продукт.



Перед тим як віддати проект на розробку, продуктовий дизайнер виконує наступні завдання ↓



Вивчає вимоги та цілі бізнесуЧим докладніше вони описані - тим краще їх збирає product lead - спеціаліст, який відповідає за результат роботи продуктової команди.



Досліджує користувачів: проводить опитування, аналізує запити цільової аудиторії та дізнається, що її не влаштовує у схожих продуктах, а які рішення, навпаки, здаються їй вдалими.



Працює у тісному зв'язку з колегамиСпеціаліст взаємодіє з продуктовою командою на всіх етапах роботи над проектом від ідеї до релізу.



Продумує користувальницькі сценарії. Тут важливо систематизувати отримані дані і на їх основі скласти повну карту шляху користувача.



Пише мікротексти для інтерфейсу, які допомагатимуть користувачам вирішувати їхні завдання, а бізнесу досягати своїх цілей.У великих компаніях цим може займатися UX-редактор, але продуктовому дизайнеру теж важливо знати tone of voice та володіти навичками UX-копірайтингу.



Розробляє високодеталізований прототип - Він повторює всі можливості сервісу і містить елементи інтерфейсу необхідного розміру:



Професія продуктовий дизайнер



Спеціальність на стику дизайну, досліджень та аналітики. Підійде для творчих людей із розвиненими аналітичними здібностями. Серед плюсів професії – високі зарплати та зростаючий попит на професіоналів у цій сфері.



Хто такий продуктовий дизайнер і що він займається?



Це фахівець, який створює дизайн ІТ-продуктів таким чином, щоб він був зручним та користувачі легко та швидко вирішували свої завдання. Наприклад, коли ви відкриваєте додаток і в ньому є всі необхідні функції, а інтерфейс інтуїтивно зрозумілий – це нагорода продуктового дизайнера.



Для створення зручного дизайну важливо не просто красиво малювати, а й розуміти, хто користуватиметься софтом, які завдання в ньому вирішуватимуть і в яких умовах. Чого чекає користувач від програми та її інтерфейсу.



Тому продуктовому дизайнеру потрібно бути аналітиком. Вміти проводити дослідження та на їх основі створювати прототипи товарів. Потім тестувати їх та на основі різних метрик визначати, яке рішення буде оптимальним.



Це значною мірою дослідницька робота. Створення дизайн-макетів займає близько 20-40% робочого часу, решта – спілкування з командою та аналітика.



Плюси та мінуси професії





  • Цікава робота.


  • Високі зарплати та затребуваність на ринку.


  • Широкий спектр для застосування своїх зусиль: можна влаштуватися у сфері digital, піти на виробництво, в технологічні компанії.


  • Попит на product дизайнерів зростатиме, оскільки у багатьох сферах посилюється конкуренція і від дизайну продуктів багато в чому залежить успіх бізнесу.


  • Професія на стику творчості та аналітики.


  • Ви одразу бачите результат роботи. Як доопрацювання у дизайні впливають на продажі, лояльність клієнтів та інші показники.




  • Складність професії. Потрібно багато знати та вміти, щоб стати продуктовим дизайнером.


  • Потрібні аналітичні навички.


  • Потрібно постійно генерувати нові ідеї та гіпотези.


  • Багато часу займає проведення досліджень, робота із цифрами, що не всім подобається.


  • Потрібно бути товариським та вміти працювати в команді.




Скільки заробляють продуктові дизайнери?



Зарплата фахівців-початківців починається від 60-70 тис. рублів і швидко зростає в міру накопичення досвіду.



Продуктові дизайнери, які працюють у великих компаніях, можуть отримувати від 100-150 тис. рублів на місяць. Фахівці рівня Middle та Senior - до 200-250 тис. руб. Це досить високі прибутки. Вони можна порівняти з тими, які отримують розробники.



На фрілансі ставка дизайнера товару – від 1200-1500 руб. за годину. Її множать на кількість відпрацьованих годин та отримують вартість проекту. Нормальним вважається вироблення на місяць від 80 до 120 годин, тобто приватний фахівець може заробляти 100-150 тис. рублів після вирахування витрат.



Найчастіше фрілансери замовляють розробку інтерфейсів інтернет-сервісів, стартапів, магазинів.



Що потрібно знати та вміти для роботи?



Продуктовому дизайнеру необхідно мати широкий спектр знань і навичок, у тому числі:





  1. Базові знання у сфері дизайну: теорія кольору, композиція, друкарня.


  2. Проводити дослідження аудиторії. Складати користувацькі сценарії.


  3. Створювати макети майбутніх цифрових продуктів.


  4. Проектувати зручні інтерфейси.


  5. Знати, як створюється веб-дизайн, інтерфейси мобільних програм, програмного забезпечення.


  6. Стануть в нагоді базові знання верстки (HTML, CSS), оскільки продуктові дизайнери часто здійснюють приймання зверстаних макетів.


  7. Вміти створювати макети, графічні елементи, робити анімацію.


  8. Проводити юзабіліті-тестування, експерименти.


  9. Розбиратися в аналітиці. Збирати дані для перевірки різних гіпотез та робити висновки.


  10. Володіти інструментами та графічними програмами. Зазвичай це Adobe Photoshop та Figma.




Багато залежить від місця роботи та специфіки продукту. Наприклад, у компанії, що займається розробкою мобільних додатків, знадобляться глибокі знання в цій сфері, розуміння принципів проектування додатків, особливостей ОС Android та iOS.



Як стати продуктовим дизайнером та де вчитися?





  1. Є курси дизайну продукту, які допомагають випускникам з пошуком стажування або місця роботи. На момент підготовки статті такий курс проводиться у Нетології та називається UX/UI дизайнер. Тут навчають створювати дизайн продуктів, надають практику та можливість сформувати портфоліо. Вчитися можна онлайн із будь-якого міста. Випускникам сприяють із працевлаштуванням.


  2. Можна піти вчитися у Skillbox на професію дизайнера. Це також онлайн-курс із програмою, яка включає освоєння веб-дизайну, UX, цикл лекцій з продуктової аналітики, верстки, роботи у програмі Figma. Серед викладачів – продуктові дизайнери Тінькофф, Майл.ру, Альфа Банк, Ощадбанк, AIC, Agima та інших. Можна завести корисні знайомства, які допоможуть розпочати кар'єру у цій сфері.


  3. Після навчання новачок може влаштуватися у веб-студію та невелику компанію, яка займається розробкою цифрових продуктів.Після накопичення досвіду відправити резюме у великі ІТ-фірми.


  4. Ще один спосіб розпочати кар'єру у професії – брати участь у стартапах. Як правило, вони мають обмежений бюджет, тому вони частіше беруть новачків. Ви отримуєте досвід та набираєте портфоліо, необхідне для кар'єрного зростання.




Де шукати роботу?





  • Якщо вас цікавить робота в офісі, то такі вакансії розміщуються на сайтах HH.ru та Яндекс.Робота.


  • Разові проекти та віддалену роботу можна шукати на біржах для фрілансерів та сайтах для дизайнерів, а також у групах Аналіз в IT-проектах, Шукаю_дизайнера, Біржа проектів та вакансій у мережі Facebook.




Як знайти продуктового дизайнера?





  • Перегляньте резюме в каталозі дизайнерів інтерфейсів.


  • Знайти спеціаліста на віддалену роботу можна, розмістивши оголошення на Kadrof.ru.


  • Є багато сайтів для дизайнерів, де розміщуються вакансії та резюме.




Скільки заробляють продуктові та UX/UI‑дизайнери у 2024 році



Знайшли кілька нових досліджень зарплат дизайнерів. Усі досить об'ємні, тому вирішили поділитися лише найцікавішими фактами.



У статті ми подивимося актуальні доходи дизайнерів по всій Росії та в розрізі регіонів, грейдів та ґендерів. Побачимо, скільки дизайнерам платять великі компанії. На цифрах перевіримо затребуваність професії та розповімо, яку кар'єрну підтримку надає студентам Chulakov School.



Огляд зарплат продуктових та UX/UI-дизайнерів у Росії



Звернемося до статистики та подивимося показники із зарплат дизайнерів з кількох джерел.



Дані Тінькофф Журналу



Восени 2023 року Тінькофф Журнал провів опитування серед 2200 фахівців зі сфери дизайну. 2024-го вони представили результати у вигляді великого огляду.



Більшість учасників опитування працюють у наймані — 81%, 17% — фрілансери, а у 2%, що залишилися, свій бізнес.



Середній дохід дизайнерів інтерфейсів, які працюють у наймі, становить 174 тисячі рублів на місяць. На фрілансі вони одержують 80–95 тисяч. Медіанний прибуток власників бізнесу у сфері дизайну інтерфейсів перевищує 200 тисяч.



Дані Levels.fyi



На момент публікації статті дані сайту Levels.fyi надають таку інформацію: зарплата продуктового дизайнера в Росії варіюється від 157 до 230 тисяч рублів на місяць.



Дані Хабр Кар'єри



Діапазон місячних зарплат дизайнерів у розрізі напрямків за перше півріччя 2024 року.



Скільки дизайнерів заробляють в залежності від місцезнаходження роботодавця



Давайте розберемося, як на прибутки дизайнерів впливає розташування роботодавця.



Дані Тінькофф Журналу



У Москві дизайнери інтерфейсів заробляють у середньому 189 тисяч рублів на місяць, в інших регіонах – 120 тисяч.



Дані Levels.fyi



У Москві рівень зарплат продуктових дизайнерів починається від 157 тисяч карбованців на місяць.



А у Санкт-Петербурзі рівень зарплат продуктових дизайнерів стартує від 180 тисяч рублів на місяць.



В яких галузях платять найбільше



За даними Тінькофф Журналу, найвищі доходи — у дизайнерів, які працюють у банківській та страховій сферах, а також у телекомунікаційних та ІТ-компаніях. Хороші зарплати сплачують у секторі держуправління. Найнижчий дохід — у дизайнерів із гуманітарних сфер: освіти, медіа, мистецтва, маркетингу та реклами.



Скільки отримують дизайнери у великих компаніях



Найвищі зарплати платять дизайнерам у корпораціях. Почасти це пов'язано з тим, що там працює більше людей із високими грейдами: мідлів, сеньйорів та арт-директорів.



Дані Levels.fyi



Якщо на сайті відфільтрувати зарплати по компаніях, то можна подивитися, скільки заробляють продуктові дизайнери в Яндексі, Обері, РЖД, Wildberries, Ozon та інших.



Гендерний розрив у зарплатах дизайнерів



Якщо порівняти дизайнерів одного грейду, то доход жінок-джунів вищий, ніж чоловіків, але з переходом на новий рівень ситуація змінюється. Чим вища позиція — тим більший ґендерний розрив у зарплатах. Давайте подивимося статистику.



Дані Тінькофф Журналу



Медіанний дохід чоловіків-дизайнерів складає 200 тисяч рублів на місяць, жінок – 133 тисячі.



Скільки отримують дизайнери в залежності від грейду



Нижче ми побачимо, скільки в середньому отримують дизайнери різного рівня в Росії.



Дані Тінькофф Журналу



Зарплата дизайнера-початківця інтерфейсів становить 75-90 тисяч рублів на місяць, мідла - 100-150, сеньйора - 150-200, а арт-директора - 300-400.



Дані Levels.fyi



Джуни одержують від 70 до 80 тисяч рублів на місяць.



Мідли - від 88 до 266 тисяч рублів на місяць.



Сеньйори - від 150 до 458 тисяч рублів на місяць.



Затребуваність професії



Щоб перевірити, наскільки продуктові та UX/UI‑дизайнери потрібні ринку, звернімося до платформ, які розміщують вакансії, і подивимося попит.



Кар'єрна підтримка на курсах Chulakov School



Щоб наші випускники якнайшвидше знайшли роботу за новою спеціальністю, ми надаємо їм всебічну підтримку.



На курсах ми маємо Кар'єрний модуль з уроками від HR-менеджера Студії Олега Чулакова. Він розповідає про пошук роботи, радить, як правильно оформити портфоліо, скласти резюме, підходити до виконання тестового завдання та спілкуватися на співбесідах. Там ми виклали великий список із корисними посиланнями: ресурси для пошуку роботи, хороші приклади портфоліо та резюме, а також інші матеріали на тему працевлаштування.



Ми створили чат-бот "Підтримка до першого працевлаштування". Йому можна ставити запитання, які стосуються резюме, портфоліо чи тестового завдання. А також запитати зворотний зв'язок, щоб внести редагування перед відправкою потенційному роботодавцю. Відповідатимуть ейчари та дизайнери Студії, залежно від запиту.



Ми регулярно влаштовуємо вебінари з HR менеджерами Студії Олега Чулакова. Вони шукають співробітників у Студію та на аутстаф, а також діляться досвідом та розповідають, які якості та навички потрібні для роботи у великих компаніях.



Щоб не формувати у новачків завищені очікування, хочемо зазначити, що на початку кар'єри розмір зарплати дизайнера буде невеликим. Але навіть на старті вона буде вищою, ніж у багатьох інших сферах. А в міру отримання досвіду та освоєння нових навичок дохід лише зростатиме.

Related

Категорії