Скільки літрів у системі охолодження ваз 2106

Скільки літрів у системі охолодження ваз 2106



Система охолодження ваз 2106: принцип та особливості



1 – шланг підведення охолоджувальної рідини в радіатор обігрівача;
2 – шланг відведення охолоджуючої рідини з радіатора обігрівача;
3 – кран обігрівача;
4 – радіатор обігрівача;
5 – трубка відведення рідини;
6 – шланг відведення охолоджуючої рідини від впускної труби;
7 – розширювальний бачок;
8 - шланг радіатора, що підводить;
9 – пробка радіатора;



10 – верхній бачок радіатора;
11 - трубка радіатора;
12 – електровентилятор;
13 – нижній бачок радіатора;
14 - шланг радіатора, що відводить;
15 - насос охолоджувальної рідини;
16 - шланг подачі охолоджуючої рідини в насос;
17 – термостат;
18 – перепускний шланг термостата.



Положення клапанів термостата при різній температурі рідини, що охолоджує.



I – із головки блоку циліндрів;
II – до насоса рідини, що охолоджує;
III – від нижнього патрубка радіатора;



1 – основний клапан,
2 – перепускний клапан.



Система охолодження двигуна – рідинна, закритого типу із примусовою циркуляцією. На холодному двигуні рідина циркулює по «малому колу». У нього входять сорочки охолодження блоку та головки циліндрів двигуна, насос охолоджуючої рідини, термостат, а також радіатор обігрівача, коли його кран відкритий. При досягненні температури рідини 80–85° приходять у дію два клапани термостата, перекриваючи малий круг і відкриваючи рідини шлях через радіатор двигуна, який інтенсивно обдувається зустрічним потоком повітря під час руху, і навіть з допомогою електровентилятора.
Радіатор складається із двох горизонтальних бачків, з'єднаних між собою трубками. Для кращого тепловідведення на них напресовані пластини.Рідина подається до радіатора через верхній патрубок, а відводиться через нижній.
Проходячи через радіатор, рідина охолоджується, після чого знову надходить у двигун.
Герметичність системи забезпечується впускним і випускним клапанами пробки заливної горловини радіатора. На гарячому двигуні випускний клапан підтримує підвищений тиск в системі. зменшення об'єму рідини.
У пробці розширювального бачка є отвір, тому в його внутрішній порожнині тиск завжди атмосферний.
Насос охолоджувальної рідини відцентрового типу. Корпус насоса - алюмінієвий, розбірний, складається з двох частин.
Останнім часом автомобілі комплектуються радіаторами з пластмасовими бачками та алюмінієвою серцевиною.
Не рекомендується заливати в систему охолодження двигуна воду. Це призводить до утворення накипу на стінках системи, корозії деталей, погіршення теплообміну та скорочення ресурсу ущільнення.



Відео про «Система охолодження двигуна» для ВАЗ 2106



Система охолодження двигуна.



Як не поставити систему охолодження при заповненні тосолом.



Закипання авто, один із способів поліпшення системи охолодження двигуна ваз 2101-2107.



Для чого у системі високий тиск



Здавалося б, якщо великий тиск створює такі проблеми, навіщо взагалі він потрібний усередині системи.



Знову ж таки звернемося до шкільного курсу фізики. Там сказано, що чим вищий тиск, тим вище підніметься і температура кипіння рідини. Банальний приклад. При тиску, що дорівнює 1 атмосфері, проста вода закипить приблизно за 100 градусів Цельсія. Але підніміть тиск ще на 1 атмосферу, і тоді рідина почне кипіти лише за 120 градусів Цельсія. Це зразкові цифри, але суть, я думаю, ви вловили. Причому вода в прикладі вказана не так. Раніше на автомобілях системи охолодження функціонували на звичайній воді.



Оскільки вода кипить вже при 100 градусах, а в моторі температура вища, потрібно підняти тиск, тим самим підвищивши позначку температури закипання.



Залежно від мотора та авто, у всіх машин свої показники робочої температури. Загляньте в керівництво та технічну документацію таких автомобілів та двигунів:





  • ВАЗ 2114;


  • Деу Ланос;


  • Шевроле Лачетті;


  • Шевроле Нива;


  • УАЗ Патріот;


  • Газель із ЗМЗ 406;


  • ВАЗ 2106;


  • ВАЗ 2107;


  • Кіа Спектра;


  • Рено Дастер та ін.




Ви побачите, що температура дійсно відрізняється.



Ще одним істотним недоліком старих систем, що відповідають за охолодження ДВЗ, була недостатня герметичність.



Сучасні ОЖ, які застосовуються на автомобілях, зазвичай закипають на відмітках 130-140 градусів за шкалою Цельсія. Якщо вони ще й будуть усередині герметичного контуру, тоді за умови створення високого тиску закипання відбудеться лише в міру досягнення температури до рівня 150 градусів.З цим пов'язаний той факт, що сучасні мотори дуже рідко можуть закипіти.



Думаю, всі тепер зрозуміли, для чого потрібний тиск, і чому їзда без тиску фактично неможлива.



Перед тим як перевірити і розібратися в тому, які причини призводять до зниження та підвищення тиску, слід розібратися в нормах цього тиску.



Правила ремонту та доопрацювання опалення «шістки»



Очищення або заміна крана та/або радіаторів зазвичай покращує роботу системи обігріву, але можливий інший варіант.



Дія Роботи Тонкощі
Найчастіше й власники «шісток» та фахівці-механіки схильні зовсім прибирати кран опалення, змінюючи його на вигнуту трубу. Її висновок закріплюють у руховому відсіку, а шлангом з'єднують з патрубком в головному блоці циліндрів. Недоліком даної доробки стають проблеми з регулюванням подачі тепла, через що складно домогтися рівномірної температури (та й лобове скло може «запітніти» взимку). ) одночасно з трубкою.
Наступна дія – заміна або чищення радіатора обігрівача. Цю деталь необхідно регулярно чистити: його пластини всередині забиваються брудом і третину сприяють зниженню тепловіддачі.Очистити забиті пластини можна водяним напором, але надійніше «відмочити» їх у спеціальних засобах для очищення труб (типу «Крот»), а потім уже вимити напором води. Для цієї процедури від'єднуються патрубки, а до входу-виходу кріплять шланги для промивання. Подачу води здійснюють навпаки, щоб краще вимити бруд.
Посилити потік теплої повітряної суміші з лівого дефлектора допоможе вбудовувати вентилятор у патрубок. Він допоможе розганяти тепло, що подається піччю, і посилить обігрів салону. Для цього цілком підійде звичайний вентилятор для охолодження комп'ютерного процесора (кулер). Оптимальний розмір - 50 мм, більший не поміститься у патрубок. У пластиці вирізають місце для кулера, герметизуючи отвори пластмасою та герметиком із силікону. Якщо потрібно - регулюють лопаті патрубка. Після доопрацювання патрубок монтують та підключають до мережі.


Варіанти підключення вибирає сам автовласник, виходячи з потреб: його можна приєднати контактами до печі, забезпечити двома швидкостями перемикання, встановити регулювання швидкості піддуву та інше. Цей варіант доопрацювання знижує шумність функціонування обігріву. Деякі фахівці радять ставити додаткову помпу, це дозволить швидше прокачуватись тосолу та збільшить швидкість доставки тепла до радіатора автомобіля ВАЗ 2106.



За обігрів салону ВАЗ 2107 відповідає опалювальна система, яка використовує тепло охолоджуючої рідини. Дана схема, визнана оптимальною для машин з ДВЗ, знайшла застосування в автомобілях із середини 20 століття.



Як будь-який вузол автомобіля, пічка ВАЗ 2107 може перестати працювати. Взимку така поломка робить експлуатацію авто неможливою: стекла потіють або покриваються омарозою, через що погіршується огляд.Для ефективного ремонту необхідно добре знати пристрій системи обігріву салону.



Заміна штатних ґрат на ВАЗ 2106



Щоб поміняти радіаторну решітку на ВАЗ 2106, нам знадобиться таке:





  • нова радіаторна решітка для ВАЗ 2106;


  • хрестоподібна викрутка середніх розмірів.




Послідовність операцій



Перед початком роботи слід усвідомити таке: штатні грати на «шістках» досить тендітні



Так що автовласнику слід виявляти велику обережність як при знятті ґрат, так і при його встановленні.





  1. За допомогою викрутки підтягуємо і злегка відгинаємо кут пластикового облицювання на фарах. Там знаходиться фіксатор.


  2. Притримуючи кут облицювання рукою, злегка натискаємо викруткою на язичок фіксатора до характерного клацання. У такий же спосіб відкриваємо другий фіксатор (в іншому кутку). Знімаємо облицювання з правої пари фар.


  3. З лівої пари фар облицювання знімається аналогічним чином.


  4. Капот автомобіля відкривається. Прямо під краєм капота є шість саморізів, що утримують верхню частину правої половини ґрат. Самонарізи викручуються хрестовою викруткою.


  5. Потім ліва половина решітки знімається.


  6. Права половина ґрат знімається аналогічно.


  7. Після зняття старі половинки ґрат замінюються новими, а облицювання фар встановлюється на штатне місце.




Схема електроустаткування ВАЗ-2106 (нова)



Загальна схема електрообладнання ВАЗ 2106/21061/21063/21065 випуску 1988 – 2001р.



1 - передні ліхтарі; 2 - бічні покажчики повороту; 3 - акумуляторна батарея; 4 - реле лампи сигналізатора заряду акумуляторної батареї; 5 – реле включення ближнього світла фар; 6 - реле включення далекого світла фар; 7 – стартер; 8 – генератор; 9 – зовнішні фари; 10 – внутрішні фари; 11 – датчик увімкнення електродвигуна вентилятора; 12 - електродвигун вентилятора системи охолодження двигуна; 13 – звуковий сигнал; 14 - котушка запалювання; 15 – розподільник запалювання; 16 – свічки запалювання; 17 - електромагнітний клапан карбюратора; 18 – датчик покажчика температури охолоджувальної рідини; 19 – підкапотна лампа; 20 – вимикач світла заднього ходу; 21 – датчик вказівника тиску олії; 22 – датчик сигналізатора недостатнього тиску олії; 23 – датчик сигналізатора недостатнього рівня гальмівної рідини; 24 - моторедуктор очищувача вітрового скла; 25 - комутатор *; 26 - електродвигун омивача вітрового скла; 27 – реле включення електродвигуна вентилятора**; 28 – регулятор напруги; 29 - реле-переривник очищувача вітрового скла; 30 – додатковий блок запобіжників; 31 – основний блок запобіжників; 32 – реле-переривник аварійної сигналізації та покажчиків повороту; 33 – реле включення обігріву заднього скла ***; 34 – вимикач стоп-сигналу; 35 – штепсельна розетка для переносної лампи****; 36 - додатковий резистор електродвигуна обігрівача; 37 – електродвигун обігрівача; 38 – перемикач електродвигуна обігрівача; 39 – годинник; 40 - лампа освітлення речового ящика; 41 - прикурювач; 42 – вимикач аварійної сигналізації; 43 – регулятор освітлення приладів; 44 – лампа сигналізатора рівня гальмівної рідини; 45 – триважільний перемикач; 46 –вимикач запалювання; 47 – вимикач обігріву заднього скла ***; 48 – вимикач заднього протитуманного ліхтаря; 49 - вимикач зовнішнього освітлення; 50 – вимикачі плафонів, розташовані у стійках передніх дверей; 51 – моторедуктори електросклопідйомників передніх дверей***; 52 – вимикачі плафонів, розташовані у стійках задніх дверей; 53 – вимикач контрольної лампи гальма стоянки; 54 – плафони освітлення салону; 55 – покажчик рівня палива із сигналізатором резерву; 56 - покажчик температури охолоджувальної рідини; 57 - покажчик тиску олії з сигналізатором недостатнього тиску; 58 – тахометр; 59 - лампа сигналізатора гальма стоянки; 60 – лампа сигналізатора заряду акумуляторної батареї; 61 - лампа сигналізатора повітряної заслінки карбюратора; 62 – контрольна лампа габаритного світла; 63 - лампа сигналізатора покажчиків повороту; 64 - лампа сигналізатора далекого світла фар; 65 - спідометр VAZ-2106; 66 - вимикач сигналізатора повітряної заслінки карбюратора; 67 – перемикач електросклопідйомника лівих передніх дверей***; 68 – реле включення електросклопідйомників передніх дверей***; 69 – перемикач електросклопідйомника правих передніх дверей***; 70 – задні ліхтарі; 71 – ліхтарі освітлення номерного знака; 72 – датчик покажчика рівня та резерву палива; 73 – колодки, що підключаються до елемента обігріву заднього скла ***; 74 – лампа освітлення багажника; 75 – задній протитуманний ліхтар.



Порядок умовної нумерації штекерів у колодках:



а – комутатора; б – датчика-розподільника запалювання; в – очищувача вітрового скла та реле переривника очищувача вітрового скла; г – реле переривника аварійної сигналізації та покажчиків повороту; д – триважільного перемикача.



* Встановлюється у разі застосування на автомобілі безконтактної системи запалювання. При цьому повинен встановлюватись датчик-розподільник запалювання типу 38.3706 та котушка запалювання типу 27.3705 або 027.3705. ** З 2000 р. не встановлюється і електродвигун 12 включається безпосередньо датчиком-вимикачем 11. При цьому замість датчика температури 11 типу ТМ-108, що застосовувався раніше, застосовується датчик-вимикач 661.3710. *** Встановлюється на частини автомобілів. **** З 2000 р. не встановлюється.



Електросхема ВАЗ-2106 карбюратор - повний вигляд:



Заміна окремих елементів печі



Часто автолюбителі запитують про автомобіль ВАЗ 2106, як зняти пічку для здійснення профілактичних чи сервісних робіт. Такі питання виникають у зв'язку з необхідністю проведення ремонту печі та подальшого збирання. Для заміни радіатора печі та краніка обігрівача необхідно підготувати набір слюсарних інструментів та нові запчастини системи опалення, що підлягають заміні:





  1. Пересуваючи важіль праворуч, відкриваємо кран обігрівача, після чого зливаємо рідину-охолоджувач із системи.


  2. У механічному відсіку під капотом розгинаємо дужку кріплення шланга вакуумного типу та комплекту проводки, що йде на щиток, прибрати їх убік, щоб можна було дістатися опалювальних шлангів.


  3. Трохи відкручуємо кріплення шлангів до трубок опалювального радіатора та демонтуємо їх.


  4. Викручуємо 2 болти кріплення ущільнювача до щитка, після чого не поспішаючи демонтуємо його, пам'ятаючи, що там встановлені втулки розпірного типу.


  5. Демонтуємо вентиляторний пристрій печі.


  6. Демонтуємо радіатор печі, залишивши його висить на тязі краніка печі і виводимо трубки з отвору в щитку.


  7. Відвертаємо кріплення тяги краніка печі та роз'єднуємо її.


  8. Демонтуємо з «шістки» радіатор пічки разом із патрубками та краником пічки.


  9. Знявши кріплення, демонтуємо патрубок з радіатора печі та фланцеву прокладку з нього.


  10. Знявши кріплення, знімаємо кран пічки разом із прокладкою та патрубок з опалювального радіатора.


  11. Відкрутивши кріплення, демонтуємо патрубок із краника пічки разом із прокладкою.


  12. За потреби після візуального огляду прокладок необхідно їх замінити.


  13. Здійснюємо встановлення печі.




Елементи пристрою



Печка на ВАЗ-2106 включає наступні основні компоненти:





  • дефлектори;


  • тяги крана пічки;


  • кришки повітроприток;


  • повітроводи для лобового скла;


  • радіатор;


  • кожух радіатора;


  • відвідні труби;


  • підводні;


  • кран пічки;


  • кришка розподільника повітря;


  • електричний двигун вентилятора;


  • крильчатку вентилятора;


  • додаткові резистори;


  • повітроводи внутрішньої системи вентиляції;


  • важіль кришки розподільника;


  • кронштейни;


  • ручка керування кришкою;


  • ручка керування краном;


  • тяги кришки повітроприток.




Ці елементи є пристроєм обігрівача на автомобілі ВАЗ-2106.



Конструкція та принцип роботи



Салонний обігрівач на автомобілі ВАЗ-2106 є компактним агрегатом, до основних складових якого відносять:





  • двигун пічки;


  • вентилятор із крильчаткою;


  • радіатор;


  • заслінку для розподілу повітряних потоків;


  • кран пічки з регулювальними важелями.




ВАЖЛИВО! Якщо у схемі радіатора печі ВАЗ-2106 було виявлено течі, тоді по можливості замініть радіатор на новий. Його ремонт складний, плюс не завжди дає позитивний результат



Це скоріше тимчасовий захід.



Влаштована пічка на автомобілі ВАЗ-2106 досить просто, але новачкам впоратися із завданнями щодо її ремонту може виявитися нездійсненним завданням. Це негаразд. Особливо якщо ви будете знайомі з пристроєм та конструктивними особливостями обігрівача.





  1. Стандартний, тобто заводський для ВАЗ-2106, обігрівач має порівняно компактні розміри, проте ефективно охолоджує рідину та прогріває салон. Це відзначають багато власників вітчизняної класики. Включення та управління інтуїтивно зрозуміле.


  2. На ВАЗ-2106 використовується найпоширеніша конструкція опалювальної системи серед російського автопрому, а подекуди й радянського. Основою виступає рідинна система охолодження головного двигуна.


  3. Основними елементами опалювальної системи є пічка, з'єднання з елементами керування (краніки, важелі), магістралі та радіатор.


  4. Заслінки та кран обігрівача з'єднуються з пристроєм керування за допомогою пружної та гнучкої тяги.


  5. При перекладі верхнього елемента у верхню граничну позицію, кран відкривається повністю, що забезпечує максимальну кількість охолоджуючої рідини, що надходить, в систему опалення через радіатор.


  6. Якщо в аналогічну позицію перевести нижній пристрій керування, тоді заслінка повітрозабірника виявиться відкритою до краю. Так, через пічку в систему опалення буде направлений максимальний повітряний потік.


  7. Дефлектори, виконані із пластику, можуть змінювати кут обдування в салоні ВАЗ-2106.Тим самим водій і передній пасажир регулюють спрямованість повітряних потоків, що створюються при обігріві або звичайному провітрюванні.


  8. Кришка розподілу потоків повітря не з'єднана із системним перемикачем керування обігрівачем. Ця заслінка дозволяє регулювати ступінь закриття або відкриття важільного девайсу. Подібна конструкція забезпечує додатковий комфорт для водія автомобіля ВАЗ-2106 при регулюванні роботи системи опалення.


  9. Пристрій передбачає наявність трипозиційного тумблера, призначеного для регулювання обсягів повітряних потоків, що проходять через піч. Регулятор дозволяє вибирати між двома діапазонами обертання вентилятора обігрівача від мінімального до максимального.




ВАЖЛИВО! Ніколи не вмикайте електровентилятор обігрівача, якщо заслінка повітрозабірника при цьому знаходиться в засунутому стані, а кран відкритий



Особливості підключення пічки



На ВАЗ-2106 використовується електричний двигун Ме 255. Це електродвигун постійного струму, який збуджується від постійного магніту. Декілька нюансів схеми підключення обігрівача ВАЗ-2106:





  1. При підключенні до ланцюга живлення електромотор додаткового резистора, вал якоря починає прокручуватися, але з меншою частотою.


  2. Резистор фіксується парою пружинних шайб усередині кожуха вентилятора пічки.


  3. За температури 20 градусів показники опору резистора становлять 1,5 Ом.


  4. При виході з експлуатації електродвигуна його слід замінити;


  5. Ремонт полягає тільки в очищенні колектора або нанесення мастила на підшипники.


  6. У нормі параметри номінальної напруги у схемі становлять 1 Ст.


  7. Показники номінальної потужності – 2 Вт.


  8. Частота обертання валу електромотора – 3000 об/хв (за умов напруги 12 В).




Опалювальне обладнання порівняно просте за своєю схемою та конструкцією, тому більшість автовласників ВАЗ-2106 воліють здійснювати ремонт своїми руками.



Система охолодження ваз 2106: Схема, Скільки тосолу, Несправності, Як розповсюдити



Схема Скільки тосолу в системі Повітряний затор



Несправності



Несправність Причина Спосіб усунення
Витік рідини із системи охолодження. Підтікання рідини із крана обігрівача. Замінити кран.
Погано затягнуті хомути шлангів Затягнути хомути.
Витік рідини через помпу. Замінити помпу.
Пошкоджено радіатор. Замінити радіатор.
Пошкоджена прокладка в головці циліндрів. (Охолоджувальна рідина потрапляє в двигун, іноді при роботі двигуна видно густий білий дим). Замінити прокладку
Перегрів двигуна. Витік рідини із системи охолодження. Усунути несправність та відновити рівень рідини в системі.
Повітряна пробка в системі охолодження двигуна (може утворитися при заміні рідини, що охолоджує, або при підсмоктуванні повітря в місцях кріплення шлангів). Якщо є підсмоктування повітря, то усунути його, потім при листівці кришці розширювального бачка завести двигун і чекати доки не перестануть виходити бульбашки повітря з розширювального бачка, при необхідності доливати рідину, що охолоджує.
Забруднена поверхня радіатора. Очистити радіатор.
Несправний радіатор. Замінити радіатор.
Несправний термостат. Замінити термостат.
Несправна помпа. Замінити помпу.


Як промити



Промивання системи охолодження водою



Хоч водою і можна промивати систему, я б не рекомендував цього робити. Як я вже казав, у ній міститься велика кількість домішок та солей, які утворюють накип. Якщо немає іншого варіанта, то використовуйте хоча б дистильовану воду. Промивання системи охолодження за допомогою дистильованої води проводиться наступним чином:



Запустіть двигун і дайте йому попрацювати приблизно півгодини.



Потім глушіть двигун і злийте воду із системи. Повторюйте процедуру до тих пір, поки ваша промивна рідина не стане такою ж як до промивки. До недоліків цього способу можна віднести: утворення накипу, низька ефективність (окріп не здатний розчинити і відмити накип та інші відкладення).



Промивання системи охолодження водою з кислотою та оцтом



Вода з оцтом і кислотою, це трохи краще, ніж просто вода, оскільки завдяки кислотам можна відмити накип і зробити часткове очищення системи охолодження. Для того щоб промити систему цим способом підготуйте: каустичну соду, молочну кислоту та оцет.



По закінченню вся рідина зливається і заливається дистилят, яким проводиться фінішне промивання системи охолодження.



Промивання СОД за допомогою спеціальної хімії



Спец. кошти – найефективніший і дорогий варіант. Однак ефективність проведення такої процедури варто переплачувати. У складі засобів для чищення є спеціальні засоби для чищення, що активно видаляють накип, жир, органіку, і т.д.



Промивні спец. кошти поділяються на чотири типи: кислотні, лужні, двокомпонентні, нейтрального типу.



Найменш популярними вважаються кислотні та лужні, до того ж нерозбавленими їх практично неможливо знайти.Це пояснюється їх агресивним впливом на всю систему охолодження, по суті пластикові та гумові вироби.



У складі нейтральних засобів очищення системи охолодження немає агресивних речовин, наприклад, кислот або лугів, а застосовуються вони виключно з профілактичною метою.



Влаштування системи охолодження ВАЗ 2107



До основних вузлів системи охолодження ВАЗ 2107 відносяться:





  • водяний насос (помпа);


  • головний радіатор;


  • вентилятор головного радіатора;


  • радіатор обігрівача (пічки) салону;


  • кран пічки;


  • термостат (терморегулятор);


  • розширювальний бачок;


  • датчик температури ОЖ;


  • покажчик датчика температури ОЖ;


  • керуючий температурний датчик (тільки в інжекторних двигунах);


  • датчик включення вентилятора (тільки у карбюраторних двигунах);


  • сполучні патрубки.




Сюди також слід віднести сорочку охолодження двигуна – систему спеціальних каналів у блоці циліндрів та головці блоку, якими циркулює ОЖ.



Водяний насос (помпа)



Помпа призначена для забезпечення примусової безперервної циркуляції ОЖ по сорочці охолодження двигуна під час його роботи. Вона є звичайним насосом відцентрового типу, що нагнітає за допомогою крильчатки антифриз в систему охолодження. Помпа розташована на фронтальній частині блоку циліндрів і рухається шківом колінчастого валу через клиноподібний ремінь.





  • корпуси;


  • кришки;


  • валу з підшипником, крильчаткою та приводним шківом;


  • сальника.




Принцип роботи помпи



Принцип дії водяного насоса досить простий. При обертанні колінвала ремінь приводить у дію шків помпи, передаючи момент, що крутить, на крильчатку. Остання, обертаючись, створює всередині корпусу певний тиск ОЖ, змушуючи її циркулювати всередині системи.Підшипник призначений для рівномірного обертання валу та зниження тертя, а сальник забезпечує герметичність пристрою.



Несправності помпи



Регламентований виробником ресурс помпи для ВАЗ 2107 становить 50-60 тис. км. пробігу. Однак цей ресурс може зменшитися у таких ситуаціях:





  • використання неякісної ОЖ чи води;


  • попадання у систему охолодження бруду, домішок, сторонніх предметів;


  • надлишковий натяг приводного ременя.




Скільки тосолу необхідно заливати до ВАЗу



Тосол необхідний для того, щоб двигун автомобіля не перегрівався та працював коректно у будь-які кліматичні умови. Тосол заливається в систему охолодження транспортного засобу. Перед цим, звичайно, слід злити стару рідину. Кожна модель автомобіля має власний обсяг тосолу, який потрібно залити всередину.



Тосол слід заливати до позначки максимум на розширювальному бачку



Кожна модель ВАЗа має свою допустиму межу об'єму рідини, що охолоджує. Ця межа в жодному разі не варто перевищувати, інакше тосол почне вихлюпуватися з розширювального бака, що може призвести до перегріву двигуна.



Отже, скільки тосолу необхідно заливати у моделі ВАЗ:





  • У ВАЗ 2107 заливається 9,85 літра


  • У ВАЗ 2109 заливається 8,7 літри


  • У ВАЗ 2114 заливається 7,8 літри


  • У ВАЗ 2110 заливається 7,8 літри




Для моделі ВАЗ 2109 заміна тосолу потрібна після шістдесяти тисяч пробігу або раз на два роки. Заміна здійснюється тільки на холодному двигуні



Така обережність викликана заходами безпеки, оскільки гарячий тосол може завдати сильних опіків людині



Як проводиться затока нової охолоджуючої рідини



Дана інструкція із затоки тосолу призначена для моделі ВАЗ 2109.Але інші моделі ВАЗ мають аналогічну схему заміни.



Інструктори компанії ВАЗ наказують використовувати для моделей 2109 тосол марок АМ та А40М.



У тому випадку, якщо скористатися оглядовою ямою неможливо, як варіант, автовласнику можна порадити придбати спеціальні краніки, які встановлюються замість зливних пробок.



Роботи із заміни тосолу проводять лише на холодному двигуні.



Отже, щоб зробити затоку тосолу, необхідно зробити такі дії:





  • Спершу потрібно закрутити заглушку отвору для зливу, яка знаходиться на радіаторі. Також треба зняти і пробку із циліндрового блоку


  • Розв'язуємо хомут шланга виведення тосолу і робимо від'єднання його від штуцера дроселя


  • Потім рукою потрібно притримати цей шланг


  • Виробляємо заливку нового тосолу в бак. Залити потрібно десь чотири-п'ять літрів


  • Повертаємо шланг знову на штуцер


  • Затягуємо хомут на шлангу


  • Знову потрібно залити тосол у розширювальний бак. Лити потрібно доти, доки рідина не досягне позначки максимуму. Загалом тосол має бути витрачено десь сім-вісім літрів


  • Далі слід поставити на місце кришку бака


  • Потім повернути і модуль запалення


  • Слід завести машину та прогріти двигун до робочого стану


  • Далі глушимо мотор і знову треба заміряти рівень тосолу


  • Якщо рівень охолоджуючої рідини не досягає позначки максимуму, необхідно залити ще тосолу




При затоці тосолу слід враховувати кілька важливих моментів:





  • Як уже згадувалося, всі роботи слід виконувати виключно з двигуном, що остигнув.


  • Під час зливу рідини, що охолоджує, є ризик попадання вологи на генератор. Щоб цього не сталося, перед зливом необхідно захистити генератор


  • Обов'язково слід перевірити рівень тосолу після роботи двигуна. Якщо рідини буде менше позначки максимуму, то згодом двигун почне перегріватися, що може прискорити процес його зношування.


  • Не рекомендується допускати змішування тосолу та антифризу. Рідини відрізняються за складом, тому якість їхньої роботи при змішуванні буде значно знижена.


Related

Категорії