Скільки Чижів було у вірші Хармса

Скільки Чижів було у вірші Хармса



Скільки Чижів було у вірші Хармса



Велика подяка Тетяні Олександрівні Маршак за відскановані сторінки з журналу!



Цими віршами двох поетів відкривався перший номер нового журналу для дітей молодшого віку, який став видаватися в Ленінграді, Чиж. Вірші були пов'язані з назвою журналу і задавали тон його змісту.



Про те, як вони були вигадані, згадував зі слів Самуїла Яковича Маршака художник Борис Семенов.



"Одного разу у вагоні дачного поїзда (ми жили тоді по сусідству в Кавголові) Маршак розповідав мені, як писали вони вдвох з Данилом Івановичем "Веселих чижів". і з'явилися перші рядки: "Жили у квартирі сорок чотири Сорок чотири веселих чижа. Далі розповідалося, як чижі дружно працювали, займалися господарством, музикували - і таке інше.



Багато написано було куплетів комічного, розвесело-співного змісту (як шкода, що всі вони були відправлені в кошик!). Зрештою співавтори стали укладати пернатих друзів спати і розмістили когось куди: "Чиж - на ліжку, чиж - на дивані, чиж - на кошику, чиж - на лаві.".



Ось і все: справа зроблена, чижі мирно сплять. Нарешті можна розігнути стомлені спини. За вікном глибока ніч, на столі та під столом зім'яті чернетки, порожні цигаркові коробки.



Але тут Хармс, уже вийшовши в передню сплячу квартиру Маршака, раптом тихенько заспівав, піднявши палець над головою:



- Лежачи в ліжку, дружно свистіли Сорок чотири веселі чижі.



Ну що міг заперечити Маршак? Звичайно, такий несподіваний поворот здався йому дуже живим та кумедним.Не могли ж справді невгамовні чижі заснути, не насвистевшись вдосталь. Довелося повернутись до столу - дописувати смішну кінцівку. (Борис Семенов. Дивак істинний і радісний. У журналі: "Аврора", 1977, № 4, с. 70).



6-й Ленінградський дитячий будинок, якому автори присвятили свій вірш, містився за адресою: Набережна річки Фонтанки, 36.



Аналіз вірша «44 веселий чижа» Хармса.



«44 веселих чижа» – вірш, створений Данилом Хармсом.



Історія створення



Автор писав як вірші для дорослих. Він приділяв увагу й дитячій тематиці. Прикладом цього є вірш «44 веселих чижа», написаний автором для дитячого читання. При цьому уроки добра, який є у вірші, є актуальними і для дорослих. Ідеї ​​добра завжди важливі. Вірш добрий, вчить людей цінувати природу, дбайливо ставитися до живих істот.



Тема



Вірш є жартівливим, у ньому проявляються мотиви дитячого добра та веселощів. Данило Хармс умів простими фарбами створювати дуже цікаві твори, які були актуальними для його творчості.



Читайте на тему:



Композиція



Твір цікавий у плані композиції: у ньому є повтори, у своїй автор показує все «професії». Виходить цікава та проста композиція, за допомогою якої легко зосередити увагу на образності вірша.



Жанр



Твір за жанром є ліричним, у ньому проявляються думки друга, адресовані дітям.



Засоби виразності



У тексті не так багато засобів виразності. Можна відзначити наявність лексичних повторів, що посилюють. «Ділі-Ділі», «Тікі-Тікі» - приклади звуконаслідування. Багато дієслів та однорідних членів, які необхідні для того, щоб автор міг створити рух.



Епітети



44 веселих чижа - епітет, що підкреслює настрій чижа.



Читайте на тему:



Уособлення



У тексті немає уособлень.



Метафори



Відсутні метафори. Вони й не потрібні, враховуючи той факт, що стосується дитячого вірша, написаного досвідченим автором.



Літературне читання Д. Хармс, С. Маршак "Веселі чижі"
план-конспект уроку з читання (2 клас) на тему



Ціль: продовжити формування в учнів навичок читання та вдосконалення дикції; розвивати вони творчі здібності; прищеплювати інтерес до літературної творчості, читання дитячої літератури.



Заплановані результати: учні повинні вміти прогнозувати зміст твору, планувати роботу на уроці, вигадувати свої питання щодо змісту, підбирати заголовок відповідно до змісту, головної думки; відрізняти журнал від книги, орієнтуватися в журналі, знаходити потрібну інформацію на задану тему.



Форми роботи учнів: фронтальна, індивідуальна, пара, групова робота.



Технічне обладнання: комп'ютер, проектор, екран.



Обладнання:



Підручник Л.Ф. Кліманова, В.Г. Горецький, М.В. Голованова "Літературне читання" (I частина), 2 клас, портрет Д. Хармса, С. Маршака, їхні книги, картки (текст для мовної розминки, завдання), картка успіху.



Хід уроку



I. Організаційний момент.



Продзвенів уже дзвінок



І ми з радістю почнемо урок



За роботу, в добрий час!



– З яким настроєм ви прийшли на урок? Давайте на початку уроку посміхнемося один одному. З посмішки завжди приємно розпочинати будь-яку справу.



- Думаю, що сьогодні ми добре попрацюємо, дізнаємось багато цікавого і наш добрий настрій нас не залишить.



- Щоб урок у нас був корисним, плідним, досягнув мети, ми маємо завжди пам'ятати правила школяра.



На уроці будь старанним



Будь спокійним і …………….( уважним)



Слухай …. (не перебиваючи)



Говори все чітко, виразно,



Щоб було все ……..( зрозуміло)



Якщо хочеш відповідати



Треба руку ... ... (Піднімати),



Якщо друг став відповідати,



Не поспішай …………( перебивати),



А допомогти захочеш другові,



Підніми спокійно …… (руку).



II. Мовленнєва розминка.



Купив коня без хвоста.



1. Самостійна робота.



- Прочитайте цей текст самостійно.



2. Читання небилиці.



-Давайте прочитаємо цей текст.



3. Визначення жанру твору.



-Визначте жанр цього твору.



Небилиця – це жартівливий вірш, у якому йдеться про веселі нісенітниці, неправдоподібні історії.



4. Читання небилиці з різною інтонацією.



– Давайте прочитаємо небилицю з різною інтонацією.



З бурчить інтонацією.



5. Робота над римою.



- Знайдіть у небилиці рими.



Рифма - Це звуковий збіг, що пов'язує закінчення двох або декількох рядків.



III. Перевірка домашнього завдання.



Читання з ролей уривка з вірша Д. Хармса «Гра».



IV. Актуалізація знань.



– Хто автор вірша «Гра»?



- Згадаймо, що ви знаєте про Данила Хармса?



- Яке справжнє прізвище у письменника?



(Данило Іванович Ювачов)



V. Повідомлення теми та мети уроку.



- Як ви вважаєте яка тема уроку?



VI. Фізкультхвилинка.



VII. Робота на тему уроку.



1. Додаткові відомості вчителем про письменника.



2. Первинне сприйняття тексту.



- Яке враження справило вірш на вас?



3. Читання вірша



(читає добре підготовлений учень)



4. Словникова робота.



5. Читання вірша ланцюжком.



6. Робота з текстом.



– Хто головні герої у вірші?



- У якій квартирі вони мешкали?



- Кому присвятили цей вірш поети?



- Чому вони порівнювали дітей та чижів?



7. Робота над ілюстраціями.



8. Вибіркове читання. Робота у парах.



- Знайдіть у вірші, які чижі жили у квартирі?



- Підтвердіть словами з вірша, закінчивши роботу, чижі йшли на полювання?



– Після полювання чижі дружно грали на чому?



- Коли захотіли спати, на чому чіжі спали?



- Знайдіть та прочитайте слова, які допомагають почути чижів?



9. Робота у групі.



VIII. Підсумок уроку.



- Вірш якогось поета звучав на уроці?



- Яке справжнє прізвище у поета?



IX. Рефлексія.



- На сьогоднішньому уроці я дізнався...



- На цьому уроці я б похвалив себе за…

Related

Категорії